رونمایی از گواهینامه بین‌المللی مدیریت زیست‌محیطی ایزو ۱۴۰۰۱-۲۰۱۵ توسعه کارخانه نوآوری و مراکز نوآوری شهری از اهداف زیرساختی این حوزه مدیریت شهری مشهد است سلیمی: سایت بانوان بوستان «وحدت» مشهد بازطراحی می‌شود شهردار مشهد: ۱۳۵ میلیارد تومان برای ساخت ایستگاه‌های جدید آتش‌نشانی اختصاص یافته است مطالبه شهروندان برای دیواره‌سازی حاشیه کانال آب سیس‌آباد مشهد ابلاغ برنامه عملیاتی برش منطقه‌ای ویژه منطقه ۳ مشهد تعریف و کلنگ‌‎زنی چندین پروژه ترافیکی در بزرگراه‌های امام‌علی(ع) و شهید چراغچی (صدمتری) مشهد پرداخت وام نوسازی به ناوگان تاکسی‌رانی با مشارکت شهرداری مشهد مقدس آتش‌نشانی مشهد به استاندارد جهانی رسید ترافیک سنگین در میدان آزادی، پل هاشمیه و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۰ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز «ناسالم» است (۱۰ تیر ۱۴۰۳) روایتی کوتاه از تاریخ تپه نادری مشهد| سازه‌ای دفاعی در شرق تابران مهلت ثبت‌نام متقاضیان سرویس مدارس مشهد در سامانه سپند، تا ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ است راهگشایی در مسیر حاشیه شهر مشهد | بازگشایی در بولوار کرامت، خیابان امام زمان(عج) و ۲۲ بهمن روایتی مستند از سرگذشت محله‌ای قدیمی در قلب شهر مشهد | بوی گندم و عطر هلو در حافظه تاریخی «سعدآباد» اعمال‌قانون ۱۶۸۱ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۹ تیر ۱۴۰۳) گلایه ساکنان محله ثامن مشهد به انباشت زباله و عرض کم معابر شهروند خبرنگار | مشارکت کودکان در انتخابات ریاست جمهوری (۸ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

پس از باران سیل آسا شهر در آرامش نسبی است| خسارت جانی در سیل مشهد نداشتیم(۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۲۸۷۵۸
  • ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲
پس از باران سیل آسا شهر در آرامش نسبی است| خسارت جانی در سیل مشهد نداشتیم(۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳)
با وجود بارش شدید باران و تگرگ در مشهد، اما وضعیت فعلی مشهد در شرایط عادی قرار گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، بارش شدید باران و تگرگ از ساعت ۱۶ امروز در حالی در مشهد آغاز شد که شدت بالای این سامانه بارشی در این شهر موجب جاری شدن آب در بسیاری از معابر گردید، به شکلی که در برخی از خیابان‌ها سیلاب به راه افتاده بود. 

بارش باران و تگرگ بی سابقه در عصر روز شنبه به حدی بود که برای دومین بار طی یک هفته گذشته، آسمان روشن مشهد در ساعت ۱۵:۴۵ به یکباره تاریک شد تا جایی که خودرو‌ها برای تردد در معابر، چراغ‌های خود را روشن کرده بودند!

گزارش‌ها و ویدیو‌های دریافتی در همین چند ساعت گذشته از نقاط مختلف شهر حکایت از آبگرفتگی در بسیاری از نقاط شهر از جمله مناطق شمالی و غربی مشهد داشت، اما حضور به موقع نیرو‌های خدمات شهری شهرداری مشهد باعث شد تا آب‌های روان به سمت کانال‌های جمع آوری آب هدایت شود و در در نهایت در کمتر از ۳ ساعت اکثر نقاط درگیر با سیلاب و آب گرفتگی تخلیه گردید.

در خیابان‌ها ومعابر نیز علیرغم اینکه تا ساعت تنظیم این گزارش (۱۹:۰۰) پلیس راهور با همکاری مرکز کنترل و مدیریت ترافیک شهرداری مشهد، برخی از نقاطی که احساس می‌شد می‌تواند خطر ساز باشد را مسدود کرده بود، اما پس از اطمینان از وضعیت عادی، نسبت به باز کردن این معابر و خیابان‌ها اقدام کرد. در حال حاضر نیز به غیر از چند پل زیر گذر همچون انقلاب، پل جهاد و زیرگذر و پل جمهوری اسلامی بقیه معابر باز است و شهر در وضعیت عادی قرار دارد. 

شهردار مشهد: خدمت رسانی مداوم ادامه دارد

شهردار مشهد نیز که برای بازدید و سرکشی از وضعیت معابر مشهد در محل پل انقلاب حضور داشت، درباره وضعیت شهر مشهد گفت: همکاران امدادی و خدمات شهری ما به صورت آماده باش کامل قرار داردند و از زمان آغاز بارش‌ها نیز به صورت مدام در حال خدمات رسانی هستند. 

محمدرضا قلندرشریف در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: مکررا از شهروندان درخواست کرده‌ایم از تردد غیرضروری پرهیز کنند مگر اینکه تردد الزام‌آور باشد. در حال حاضر وضعیت شهر در شرایط بدی نیست. فقط چند آب گرفتی وجود دارد که این موضوع هم تا ساعتی دیگر به پایان می‌رسد. 

وی ادامه داد: به دلیل اینکه بتوانیم ترافیک را در شهر کاهش دهیم، فعالیت‌های قطار شهری را تا ساعت ۲۴ امشب تمدید کردیم. علاوه بر این اتوبوس‌های درون‌شهری نیز در مسیر‌هایی که باز است؛ تردد می‌کنند و امیدواریم با همراهی تمام مردم؛ مشکلات را پشت سر بگذاریم.

شهردار مشهد افزود: در برخی معابر مثل بولوار شهید ناصری که آبگرفتگی داریم؛ شاهد حضور همشهریان با فرزندان خردسال خود هستیم که بسیار خطرناک است و درخواست داریم شهروندان به توصیه‌های همکاران ما و پلیس عمل کنندتا خدای نکرده با مشکلاتی روبرو نشوند.

وی اظهار کرد: این بارندگی‌ها در ۵۰ سال اخیر مشهد بی‌سابقه بوده است. بعد از اعلام هشدار‌های هواشناسی، تمام زیرگذر‌های شهر را قبل از بارندگی؛ مسدود کردیم. در میدان انقلاب نیز آب افتادگی مجدد داریم که همکاران ما حاضر هستند و سریعا؛ آبگرفتگی برطرف می‌شود.

فرماندار مشهد: آرامش نسبی در شهر حاکم است

فرماندار مشهد نیز درباره آخرین وضعیت شهر مشهد پس از باران سیل آسای روز شنبه اظهار کرد: خیابان‌های احمد آباد و فلسطین و تمامی معابری که دچار آبگرفتگی شده بودند، با تلاش نیرو‌های خدمات شهری مشکل آنها رفع شد و هم اکنون وضعیت مشهد به آرامش نسبی رسیده است ولی تمامی دستگاه‌های خدمت رسان در حالت آماده باش کامل هستند.

محسن داوری افزود: امروز و براساس بارش‌ها خسارات مالی بسیاری داشتیم که تاکنون برآورد خسارت نشده است، اما خوشبختانه خسارت جانی نداشتیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->